Arbetslös, en lugn men deprimerande situation

Det här man att vara arbetslöls är ganska konstigt.
När man väl jobbar så önskar man att man vore ledig för att man tycker jobbet är SÅÅÅÅÅÅ jävla tråkigt.
Men när man väl blir arbetslös, (och den dagen kommer drabba alla någon gång) så tänker man "hur ska jag kunna klara mej nu då utan jobb??"
Det är då man inser att man igentligen trivdes på sitt gamla jobb och att man behöver det jobbet mer än något annat för att klara sej.
Nu är det så att jag längtar inte tillbaks mitt gamla jobb direkt men det här med pengar gör ju att jag måste ha nått jobb så fort som möjligt nu.
Det är skönt att gå hemma men det funkar inte i längden:-S

Så imorgon hoppas jag att jag får svar från arbetsförmedlingen och att dom och jag gör upp nån "plan".
 Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen ska jag göra klart ett halsband som en har beställt.

Hörs imorgon!

Natti natti Sverige, vart ni än är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0